دیدار سرپرست ریاست جمهوری با حمید نوری مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا برای پیشگیری از افزایش تنش‌ها به فلسطین اشغالی سفر می‌کند آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است | دولت سوم روحانی نیستم + فیلم هلاکت ۲ نظامی دیگر صهیونیست در جنوب غزه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) باقری: ایران و افغانستان برای حفظ ثبات منطقه می‌کوشند گاف ترامپ هنگام تمسخر بایدن فرمانده اسرائیلی: دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم پزشکیان: جابجایی مسئولان باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد + فیلم
سرخط خبرها

مصر: بازسازی غزه نیاز به ۹۰ میلیارد دلار دارد

  • کد خبر: ۲۱۶۳۵۴
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
مصر: بازسازی غزه نیاز به ۹۰ میلیارد دلار دارد
رئیس‌جمهور مصر اعلام کرد که بازسازی ویرانی‌های ناشی از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۹۰ میلیارد دلار برآورده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالفتاح السیسی امروز شنبه گفت که بازسازی نوار غزه به ۹۰ میلیارد دلار نیاز دارد و در عین حال از تصمیم دولتش برای شناورسازی نرخ ارز دفاع کرد.

السیسی امروز طی نطقی گفت که از نهاد‌های دولتی مصر درخواست برآورد هزینه بازسازی نوار غزه کرده و آنها تاکید کردند که این کار به ۹۰ میلیارد دلار نیاز دارد.

وی تحولات غزه را چالشی برای مصر و همه منطقه خواند و مدعی شد که گذرگاه رفح در ۲۴ ساعت شبانه روز باز است و مصر برای رساندن کمک‌ها به نوار غزه اهتمام دارد.

رئیس جمهور مصر بدون اشاره به اینکه روزانه چند کامیون حامل کمک‌ها وارد نوار غزه می‌شود گفت که به دلیل دشواری‌های موجود برای رساندن زمینی کمک‌ها به نوار غزه اقدام به پرتاب هوایی کمک‌ها کرده‌اند.

دفاع السیسی از شناورسازی نرخ ارز
السیسی در واکنش به کاهش بیشتر ارزش پول این کشور در پی اعلام آزادسازی نرخ ارز گفت که وضعیت اقتصادی کشورش با این تصمیم رو به بهبود خواهد رفت.

وی گفت: ایده آزادسازی نرخ ارز تنها با وجود ذخیره ارزی مصر اجرایی شده است. من قبلاً گفته بودم که ۱۰ ماه در مقابل چنین تصمیمی ایستادم، زیرا در آن زمان ارزیابی ما اجازه چنین کاری را نمی‌داد.

رئیس جمهور مصر افزود:، اما حالا ما ۳۵ میلیارد از محل پروژه سرمایه گذاری برای توسعه شهر راس الحکمه توسط اماراتی‌ها ارز آوری داریم و وام هشت میلیارد دلاری هم از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا دریافت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع در داخل کشور مصر رو به بهبود است، افزود: من مردم مصر را به خطر نینداختم و دولت من فاسد نیست که بخواهد پول شما را هدر بدهد.

رئیس جمهور مصر ضمن درخواست از مردم کشورش برای همراهی با تصمیمات دولت در شناور سازی نرخ ارز گفت که مسئولیت چنین کاری را بر عهده گرفته است.

بانک مرکزی مصر چهارشنبه هفته پیش از یک نشست فوق العاده اعلام کرد که نرخ بهره را ۶۰۰ واحد افزایش داده است و به دنبال آن ظرف چند ساعت ارزش پوند این کشور ۶۰ درصد کاهش یافت و ارزش هر دلار آمریکا را به ۷۰ پوند رساند.

دولت مصر تصمیم شناورسازی قیمت دلار را طی توافق با صندوق بین المللی پول اجرا کرده تا بتواند با گرفتن وام از این نهاد کشورش را از بدترین بحران اقتصادی چند دهه اخیر نجات دهد. افزون بر اینکه از طریق پیوستن به بریکس در راستای انجام بسیاری از تسویه حساب‌های خارجی با ارز‌های ملی قدم برداشته است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->